Co-working in a classic building in Groningen with nice people.
Co-workspace Werkplek050
Werkplek050 is een co-workspace in hartje Groningen die dit jaar (2025) al 4 jaar bestaat! We zitten in een mooi pand en er werken hier ongeveer 20 bedrijven. Het is een rustige plek en doorgaans zijn er zo’n 5 tot 10 mensen aanwezig in het pand. Iedereen doet gewoon z’n ding en houd rekening met elkaar. We zijn voornamelijk geschikt voor mensen die achter hun bureau werken. We hosten bv. programmeurs, designers, een student uitzendbureau, AI-inititieven en juristen.
25+ desks
We hebben zo’n 15 flexplekken en 10 vaste werkplekken, twee vergaderruimtes, een gedeelde keuken met een verse koffiebonenmachine en lekkere thee. Verder is station Groningen maar 4 minuten lopen.
Two meetingrooms
We hebben twee vergaderruimtes welke je kosteloos kunt gebruiken en online kunt reserveren. Als er niemand zit kun je ook gewoon naar binnen lopen om te gaan werken.
Located in city centre
We are located in the city centre of Groningen, close to the station and all the stores. Altough free parking is not possible, you can easily come with the bike or public transport.
Memberships
Fixed workplace
Cancellable monthly- 24/7 access with your own keys
- Your own desk
- Unlimited use of our two meeting rooms
- Recieve mail at our address
- Coffee and tea included!
Flexplek unlimited
Cancellable monthly- 24/7 access with your own keys
- Use all available flex desks
- Store your stuff in our closets
- Unlimited use of our two meeting rooms
- Coffee and tea included
Flexdesk 2 days. p/w
Cancellable monthly- 2 days per week usage of flexdesks
- Use all available flex desks
- Unlimited use of our two meeting rooms
- Coffee and tea included!
* All amounts include gas/water/electricity and internet and are exempt from any VAT.
We charge a one-time startup fee of €45 for new members at Werkplek050. The security deposit is €75 for a flex desk and €100 for a fixed desk. You can register Werkplek050 as your postal address for an additional €25 with a flex desk. This service is included at no extra cost with a fixed desk.
"Since the start four years ago we have made a lot of nice progress at Werkplek050. More international people joined and the vibe and flow improved a lot. I think our place is now a good and activating place to do your work, where you can also easily connect with other people. I hope more people will join us and experience the benefits of working in our community."
Vraag en antwoord
Is jullie werkplek maandelijks opzegbaar?
Zeker! Met een opzegtermijn van 28 dagen vanaf het moment van opzeggen.
Hoe werkt het gebruik van de vergaderruimtes?
Je kunt als onze vergaderruimtes leeg zijn, deze gewoon gebruiken. We hebben ook een reserveringssysteem mocht je de ruimte echt nodig willen hebben. Al onze leden kunnen kosteloos de vergaderruimtes gebruiken.
Hoe kan ik een plek bij jullie huren?
Je kunt ons een berichtje sturen via de mail of Whatsapp, of direct een bezichtiging inplannen. We willen dat je altijd eerst de ruimte hebt bekeken alvorens je deze gaat gebruiken. Daarna maken we een afspraak voor het tekenen van een contract en krijg je een korte ingebruikname instructie voor de werkplek.
Hebben jullie ook nog aparte kantoorruimtes te huur?
Nee helaas niet en ook niet in de toekomst. Al onze werkplekken en flexplekken bevinden zich in een grote, gedeelde ruimtes.
Hoeveel huurders hebben jullie?
We hebben iets meer dan 20 huurders op dit moment, maar niet iedereen komt elke dag langs. Het is dus meestal vrij rustig bij ons en je kunt daarom perfect je werk doen.